Citytrip Madrid - foto's en tips



Hierbij wat sfeerbeelden van mijn citytrip naar Madrid. Zucht...ik krijg gelijk heimwee als ik deze foto's weer bekijk...wat een heerlijke stad is het toch!
De mustsees van deze stad zijn wat mij betreft:

1. Het Koninklijk Paleis 
Het paleis van Madrid is iets kleiner dan het paleis van Versaille, maar heeft toch maarliefst 2800 kamers. Tegenwoordig woont de Spaanse Koninklijke familie hier niet meer. Het paleis wordt momenteel nog wel gebruikt voor officiële gelegenheden. Enkele kamers van het paleis zijn toegankelijk en zijn zeker een bezoekje waard.

2. (Omgeving) Prado museum
Het Prado museum is 1 van de bekendste musea ter wereld. Helaas ben ik hier zelf wegens tijdgebrek niet in geweest. Gelukkig is er in de omgeving van het Prado museum ook veel prachtigs te zien: oa. schitterende historische gebouwen, een gezellige ouderwetse boekenmarkt en heerlijke parken.

3. Botanische tuinen
Achter het Prado museum liggen prachtige botanische tuinen.

4. Het stadion van Real Madrid: Bernabeu
Een mekka voor de voetballiefhebbers. Vele topvoetballers hebben in dit stadion gespeeld. De zilveren en de gouden voetbalschoen van onze Hollandse voetbalhelden Van Nistelrooy en Huntelaar zijn hier ook te bewonderen. Op de wall of fame kwam ik zelfs een foto van oud-voetballer John Metgod tegen!

5. Plaza Mayor
Dit plein ligt centraal in de stad. Je vindt hier veel restaurantjes, terrasjes, winkels en straatartiesten.

6. Plaza Puerta del Sol
Alle grote winkelstraten komen op dit plein uit. Als je lekker wilt shoppen moet je dit gedeelte van de stad dus niet overslaan.

Fotografie: moi

Mooi-Hip-Cool is te volgen via Twitter en Bloglovin
Email: mooihipcool@gmail.com


Reacties

  1. Leuk! En zulk mooi weer! Als je nog meer foto's hebt wil ik die ook nog wel graag een keertje zien ;) X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts